TranslationIndustry.ir  
  
پنجشنبه 29 تير 1396
عضويت ...
ايميل:
 
کلمه عبور:
  ثبت نام
  رمز را فراموش کرده ام ...
Skip Navigation Links
دانشسراي ترجمهExpand دانشسراي ترجمه
خدمات ترجمهExpand خدمات ترجمه
تالار گفتگوExpand تالار گفتگو
برگزاري همايشExpand برگزاري همايش
بانک اطلاعاتيExpand بانک اطلاعاتي
کاريابي و تأمين منابع انسانيExpand کاريابي و تأمين منابع انساني
دپارتمان پژوهشExpand دپارتمان پژوهش
دانش و فناوريExpand دانش و فناوري
کتابخانه ديجيتالExpand کتابخانه ديجيتال
نشریهExpand نشریه
خدمات چاپ و نشرExpand خدمات چاپ و نشر
پايگاه اطلاع رساني ترجمهExpand پايگاه اطلاع رساني ترجمه
شوراي علمي صنعت ترجمه
معرفي دفتر کار مجازي مترجمان
کانون آگهي هاي صنعت ترجمهExpand کانون آگهي هاي صنعت ترجمه
حمايت از طرح هاي علمي
مسابقات برخط ترجمهExpand مسابقات برخط ترجمه
مزاياي عضويت-جديد
آگهي هاي استخدامي
لغت روز
لغت: factotum-n
ترجمه: آدم همه کاره، خدمتکار/Fr:factotum
فونتیک:
\fak-TOH-tuhm\
مثال:
Eng:
After graduating from college, Jerry worked for several years as an office factotum.

Fr:
Autant que je puis m`y connaître, Vous êtes factotum de monsieur notre maître. [DESTOUCHES, Le glorieux]
توضيحات:
"همه کارها را انجام بده!" انجام اين دستور سخت است، اما دقيقا همان چيزي است که از يک خدمتکار انتظار مي رود که انجام دهد. اين ترجمه همچنين ترجمه تحت اللفظي از اصطلاح لاتين "factotum" است که برگرفته از کلمات لاتين "facere" ("انجام دادن") و "totum" ("همه چيز") است. در قرن 16اُم، کلمه "factotum" در زبان انگليسي بسيار شبيه به يک نام خانوادگي استفاده ميشد، همراه با نام اشخاص براي بيان شخصيت هايي مانند "ژان مستخدم" (به معناي "ژان که همه کار خانه را انجام ميدهد"). بعد از آن زمان، ديگر لزوما مطلوب نبود که شخصي "خدمتکار" خوانده شود، اين واژه مترادف "meddler" و يا "busybody"(به معناي همه کاره) بود. در حال حاضر اين واژه اغلب براي فردي به کار ميرود که همه کاره ، سودمند و مسئول بسياري از کارهاي مختلف است.
کارگاههاي ترجمه
کارگاه آموزش فن ترجمه تخصصي کتابداري-1
fiogf49gjkf0d
کارگاه آموزش فن ترجمه تخصصي کتابداري-1
سه شنبه 24 ارديبهشت 1392 - 12:43:29 PM Pdf
  بزرگنمايي:
fiogf49gjkf0d
اين کارگاه به همت اتحاديه انجمن هاي علمي دانشجويي کتابداري ايران (ادکا) در محل پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران و با تدريس آقاي محمدرضا اربابي برگزار مي شود.

fiogf49gjkf0d

دانش پژوهان محترم لطفا ترجمه هاي خود از متن ذيل را در قالب بخش نظرات شما در ذيل صفحه با ذکر نام و نام خانوادگي ارائه تا بررسي گردد.
ضمناً براي دانلود مقاله کاملي که متن ذيل از آن استخراج شده  روي آيکون آکروبات ريدر کليک نماييد.
 
Transforming of information by people
Citizens: the majority of people transforming information are ordinary citizens who have gained the education overcoming all the barriers of caste, creed, ethnicity, language, rural-urban and rich-poor divide. They then complete with the toughest of constraints to achieve personal goals thereby further improving the social status of their family, community and region. They are people who have processed the available information and transformed it to achieve personal goals thereby improving societal well being. There are cases where passing an examination like IIT JEE, Civil Services or UGC NET would substantially improve the future of a person and his/her family. Two students identical in intelligence and other educational attributes may perform differently in such a crucial exam and one major reason for that performance variation is the level in which the candidates made use of the information available to them and transformed the same by adding value to it by establishing proper connections with the knowledge and wisdom they have.
 
 


 نظرات شما
اسکندريان - 25/02/1392
تبديل اطلاعات توسط مردم
شهروندان: اکثريت مردم که اطلاعات را تغيير مي‌دهند شهروندان معمولي هستند که بر موانع طبقاتي، آيين، قوميت، زبان، تقسيمات روستايي- شهري و فقير– پولدار غلبه کرده‌اند. آنها به طور کامل بر محدوديت‌ها غلبه مي‌کنند تا به اهداف خود برسند و بيشتر از آن وضعيت اجتماعي خانوادگي، جامعه و منطقه خود را بهبود ببخشند. آنها مردمي هستند که اطلاعات در دسترس را براي رسيدن به اهداف شخصي، پردازش مي‌کنند و انتقال مي‌دهند و به اين وسيله بهبود اجتماعي را بهتر کنند. مواردي وجود دارد که گذراندن يک آزمون مثل IIT JEE, Civil Servies يا UGC NET مي‌تواند آينده شخص و خانواده‌اش را به طور قابل ملاحظه اي بهبود ببخشد. دو دانش آموز با استعداد يکسان و ساير خواص آموزشي ممکن است در يک امتحان سخت به طور متفاوتي عمل کنند و دليلي اساسي براي اجراي متفاوت، سطحي است که داوطلبان از اطلاعات قابل دسترس استفاده مي‌کنند و همان اطلاعات را به وسيله ايجاد ارتباطات مناسب بين دانش و هوشي که دارند، با افزودن ارزش به اطلاعات تبديل مي‌کنند
امير شکوهيان - 25/02/1392
Transforming of information by people
Citizens: the majority of people transforming information are ordinary citizens who have gained the education overcoming all the barriers of caste, creed, ethnicity, language, rural-urban and rich-poor divide. They then complete with the toughest of constraints to achieve personal goals thereby further improving the social status of their family, community and region. They are people who have processed the available information and transformed it to achieve personal goals thereby improving societal well being. There are cases where passing an examination like IIT JEE, Civil Services or UGC NET would substantially improve the future of a person and his/her family. Two students identical in intelligence and other educational attributes may perform differently in such a crucial exam and one major reason for that performance variation is the level in which the candidates made use of the information available to them and transformed the same by adding value to it by establishing proper connections with the knowledge and wisdom they have.


تغيير دادن اطلاعات توسط مردم
شهروندان:عمده افرادي که اطلاعات را تغيير مي دهند افرادي معمولي هستند که به منظور غلبه بر موانع طبقه ،عقيده ،اخلاق، زبان،تقسيمات شهري- روستايي و فقير و غني آموزش ديده اند. و با سخت ترين محدوديت ها هدف هاي شخصي خود را دنبال مي کنند ، موقعيت هاي اجتماعي خانواده ، جامعه و منطقه اي خود را بهبود مي بخشند. آنها مردمي هستند که با پردازش اطلاعات آنها را به اطلاعات دسترس پذير تبديل مي کنند ، براي اينکه به هدف هاي خود دست يابند ، و موقعيت اجتماعي‌شان را توسعه دهند. و آزمون هايي مانند IIT JEE,خدمات شهري ، UGC NET ، مي تواند به گونه اي قابل توجه آينده يک شخص و خانواده اش را بهبود بخشد.
اين امکان وجود دارد که دو دانشجو که از هوش و ديگر ويژگي هاي ذهني يکسان برخوردارند در امتحاني سخت به گونه اي متفاوت عمل مي‌کنند و دليل اين تفاوت در سطحي است که دو داوطلب در استفاده و تبديل اين اطلاعات دارند و اين همان ارزش افزوده اطلاعات است که در پي ايجاد ارتباط ميان دانش و هوش آنها صورت مي گيرد.

ميترا سيفي - 25/02/1392
تبديل اطلاعات توسط مردم
شهروندان: اکثر افرادي که تغيير و تبديل در اطلاعات انجام ميدهند، شهروندان عادي هستند که با غلبه بر تمام موانع طبقاتي ، عقيدتي، نژادي، زباني ، شهري-روستايي،عني وفقير، آموزش ديدند. سپس سخت ترين محدوديتها را براي رسيدن به اهداف شخصي انجام ميدهند ، بدين وسيله وضعيت اجتماعي خانواده ، جامعه و منطقه خود را بهبود مي بخشند. آنها افرادي هستند که اطلاعات موجود را پردازش کرده و آنرا براي
دستيابي اهداف شخصي و در نتيجه بهبود رفاه اجتماعي تبديل کرده اند( تغيير دادند) .
مواردي هست که آزمونهايي مانند ال.ال.تي و جي .اي.اي ، خدمات شهري يا شبکه يو.جي.سي را گذرانده و و آينده خود و خانواده اش را بطور چشمگيري بهبود مي بخشند.
دو دانش آموز با هوش و ويژگيهاي آموزشي يکسان ممکن است در آزموني مهم ، عملکرد متفاوتي داشته باشند که دليل عمده اين عملکرد ، سطحي است که در آن داوطلبان براي استفاده از اطلاعات در دسترس خود وبا افزودن به ارزش آن از طريق برقراي رابطه مناسب با دانش و اطلاعاتي که دارند در اطلاعات تغيير ايجاد ميکنند....
طاهري - 25/02/1392
شهروندان: اکثريت مردم که سبب تحول اطلاعات شدند شهروندهاي عادي هستند که غلبه بر موانع طبقاتي، آيين، قوميت، زبان،شکاف بين شر و روستا و فقر و ثروت را ياد گرفتند.سپس آنها با تحمل سخت ترين محدوديت ها در نيل به رسيدن به اهدافشان باعث بهبود وضعيت اجتماعي خانواده ، جامعه و منتطقه خود مي شوند.آن ها افرادي هستند که اطلاعات موجود را براي نيل به اهدافشان و در نتيجه بهبود رفاه اجتماعي پردازش مي کنند.عبور از بعضي موارد مانندIIT,JEE و خدمات ملکي يا دات نت مي تواند باعث بهبود قابل ملاحظه براي فرد يو خانوادگي شود.2 دانش آموز با صفا ت آموزشي و هوش يکسان ممکن است در يک امتحان عملکرد متفاوت از خود نشان دهند ، يکي از دلايل عمده اين تفاوت اطلاعات در دسترس و ارزش افزوده ارتباط مناسب دانش و خرد آنها ست.
زهرا کرمي - 25/02/1392
تغيير شکل اطلاعات توسط افراد
شهروندان : اکثر افرادي که اطلاعات را تغيير ميدهند شهروندان معمولي هستند که براي غلبه بر تمامي موانع تقسيم طبقاتي اعتقادي، قومي ، زباني، شهري روستايي و فقير و غني آموزش ديده اند.
سپس آنها دشوارترين محدوديت ها را براي دست يابي به اهداف شخصي و در نتيجه بهبود بيشتر وضعيت خانواده ، اجتماع و قلمروشان مي گذرانند.
آنها افرادي هستند که اطلاعات قابل استفاده را پردازش کرده و جهت دست يابي به اهداف شخصي از طريق بهبود رفاه اجتماعي، آن اطلاعات را تغييرشکل مي دهند.
مواردي همچون گذراندن يک آزمون مانند IIT JEE و خدمات اجتماعي يا UGC NET وجود دارد که بطور اساسي آينده يک شخص و خانواده اش را بهبود خواهد بخشيد.
دو دانش آموز که از نظر هوش و ديگر خصوصيات آموزشي برابر هستند ممکن است در يک آزمون سخت عملکرد متفاوتي داشته باشند و يک دليل عمده تنوع عملکرد ،ميزان استفاده داوطلبان از اطلاعات در دسترس آنها و
تبديل همان اطلاعات با افزودن ارزش به آن از طريق برقراري ارتباط مناسب
با دانش ومعرفتي که دارند، است.
Parvin Taheri - 25/02/1392
تغيير شکل اطلاعات توسط مردم
شهروندان: اکثريت مردمي که اطلاعات را تغيير شکل مي دهند، شهروندان عادي هستند که آموزش غلبه بر همه موانع طبقه¬، آئين، قوميت، زبان و طبقه روستايي و شهري و فقير و غني بودن را کسب کرده¬اند. آنها آنگاه سخت ترين محدوديت ها را براي بدست آوردن اهداف شخصي در نتيجه پيشرفت هر چه بيشتر وضعيت اجتماعي خانواده، جامعه و منطقه خود سپري مي¬کنند. آنها مردمي هستند که اطلاعات موجود را پردازش کرده¬اند و آن راتغيير شکل داده¬اند تا به اهداف شخصي خود در نتيجه بهبود رفاه اجتماعي برسند. مواردي مانند گذراندن امتحان آي آي تي جي اي اي، خدمات ملکي يا شبکه يو جي سي وجود دارند که به طور قابل ملاحظه اي آينده افراد و خانواده هايشان را بهبود خواهند بخشيد. دو دانش آموز با هوش و ساير صفات آموزشي يکسان ممکن است که در يک چنين امتحان مهم به طور متفاوت از هم عمل کنند و يکي از دلايل عمده براي اين تنوع عملکرد، سطح هر کدام از کانديداها در استفاده از اطلاعات در دسترس آنها و تغيير شکل همان اطلاعات با اضافه کردن ارزش به آنها توسط برقراري ارتباط مناسب با دانش و خردي که دارند مي باشد.
فاطمه محمودي - 25/02/1392
تبديل اطلاعات توسط افراد
شهروندان: اکثر افرادي که اطلاعات را تغيير مي دهند افرادي معمولي هستند که آموزش هايي را براي غلبه بر همه موانع طبقه اي ،عقيده اي،اخلاق، زبان،تقسيمات شهري- روستايي و فقير و غني کسب کرده اند.سپس آنها با سخت ترين محدوديت ها اهداف شخصي خود را کامل مي کنند ، موقعيت هاي اجتماعي خانواده هايشان، جامعه و منطقه خود را توسعه مي دهند.آنها مردمي هستند که اطلاعات را پردازش و به اطلاعات قابل دسترس تبديل مي کنند ، براي اينکه اهداف شخصي شان را بدست بياورند ، بنابراين پيشرفت و توسعه اجتماعي شان را بهبود مي دهند. در مواردي گذراندن آزمون هايي چون IIT JEE,Civil Services يا UGC NET ، به طور اساسي آينده يک شخص و خانواده وي را توسعه مي دهند.
دو دانشجو که در هوش و ديگر ويژگي هاي آموزشي برابرند ممکن است دريک امتحان سخت متفاوت عمل کنند و يک دليل عمده براي اجراي متنوع، سطحي است که داوطلبين در استفاده از اطلاعات قابل دسترس و تبديل همان اطلاعات با افزودن ارزش به اطلاعات دارند که اين امر به وسيله ايجاد ارتباط مناسب با دانش و هوشي که آنها دارند انجام مي گيرد.
نيلوفر برهمند - 25/02/1392
تغيير اطللاعات به وسيله افراد
شهروندان: اکثر افرادي که اطلاعات را تغيير مي دهند شهروندان معمولي اي هستند که تحصيلات خود را با غلبه بر موانع طبقه، عقيده، قوميت، زبان و فاصله فقير و غني و شهر و روستا کسب کرده اند. آن ها متعاقباً سخت ترين محدوديت ها را براي دستيابي به اهداف شخصي که به موجب آن جايگاه اجتماعي خانواده، جامعه و منطقه خود را ارتقاء مي بخشند پشت سر مي گذارند. آنان افرادي هستند که اطلاعات در دسترسشان را پردازش کرده و تغيير داده اند تا به اهداف شخصي خود دست يافته و بدين سان رفاه اجتماعي را بهبود بخشند.
در مواردي قبول شدن در امتحاني مثل IIT JEE، خدمات شهري يا UGC NET مي تواند به نحو قابل ملاحظه اي آينده فرد و خانواده اش را بهبود ببخشد. ممکن است دو دانشجويي که از نظر هوش و ساير ويژگي هاي تحصيلي با هم يکسان اند در يک آزمون مهم متفاوت عمل کنند. يکي از دلايل عمده براي اين تفاوت عملکرد، سطحي است که داوطلبان از اطلاعات در دسترسشان استفاده کرده و آن را با افزودن ارزش از طريق برقرار کردن ارتباطات مناسب ميان دانش و خردشان تغيير مي دهند.
حميده جعفري پاورسي - 25/02/1392
تغيير شكل اطلاعات توسط مردم
شهروندان: اغلب مردمي كه اطلاعات را تغيير مي‌دهند شهروندان معمولي هستند كه به منظور غلبه بر تمامي موانع اعم از طبقه اجتماعي، كيش و آيين، قوميت، زبان، تقسيمات و شكاف‌هاي روستايي – شهري و غني – فقير آموزش ديده‌اند. آنان شديدترين محدوديت‌ها را جهت رسيدن به اهداف شخصي و به دنبال آن بهبود وضعيت اجتماعي خانواده، جامعه و منطقه خود سپري مي‌كنند. آنان مردماني‌اند كه از پردازش اطلاعات موجود و تبديل آنها براي تحقق اهداف شخصي جهت بهبود اجتماعي و رفاه خويش به خوبي بهره‌مي‌جويند. در مواردي نيز پشت سر گذاشتن يك آزمون نظير IIT JEE و خدمات عمراني (UGC NET) مي تواند آينده فرد و خانواده‌اش را به طور قابل ملاحظه اي اصلاح كند. دو دانشجو عليرغم برخورداري از هوش و صفات آموزشي همسان، ممكن است عملكردهاي متفاوتي در مواجه با يك آزمون سخت از خود نشان دهند. يکي از دلايل عمده‌اي که براي تنوع عملکرد سطح اين داوطلبان در نظر گرفته شده استفاده از اطلاعات در دسترسشان جهت تغيير و ايجاد ارزش افزوده براي آن از طريق برقراري ارتباطات متناسب با دانش و خردشان است.
طاهره راثي تهراني - 25/02/1392
تغييرشکل اطلاعات توسط مردم
شهروندان: بسياري از افرادي که اطلاعات را تغييرشکل مي دهند شهروندان معمولي هستند که آموزشهاي غلبه برموانع طبقاتي،عقيدتي ،نژادي ،زباني ،روستايي- شهري،فقير-غني را کسب کرده اند.پس ازآن ،آنها محدوديت زيادکسب اهداف فردي را درنيتجه پيشرفت وضعيت اجتماعي خانواده ،جامعه وسرزمين خود سپري ميکنند.
آنها مردماني هستند که دسترسي به اطلاعات را پردازش و تغييرشکل داده اند تا به اهداف فردي و درنتيجه پيشرفت اجتماع دست يابند.مواردي مثل گذراندن آزمونهايي شبيه IIT JEE، خدمات عمراني يا UGC NET که پيشرفت قابل توجهي در آينده فرد وخانواده وي خواهد داشت نيزوجود دارد.
دو دانش آموز که در هوش و ديگرخصايص آموزشي يکسان باشند ممکن است در يک آزمون سخت متفاوت عمل کنند .يک دليل عمده براي اين اختلاف ،سطح استفاده داوطلب ازدسترسي به اطلاعات وتغييرشکل آنها با افزودن ارزشها براي به کارگيري ارتباط مناسب با دانش وخردي که دارند است.
زهرا حسن خاني - 24/02/1392
تغيير اطلاعات توسط مردم
شهروندان: بيشتر افرادي که اطلاعات را تغيير ميدهند مايلند که آموزشهايي را ديده اند فارغ از طبفه, مذهب, فوميت, زبان, روستايي و شهري, ثروتمند و فقير تقسيم کنند. آنها سخت ترين محدوديت ها را براي رسيدن به اهداف خود و بهبود وضعيت اجتماعي خانواده, جامعه و منطقه خود سپري مي کنند. آنها افرادي هستند که اطلاعات موجود را پردازش کرده اند و تغيير داده اند تا به اهداف خود و در نهايت بهبود و رفاه اجتماعي برسند. مواردي وجود دارد که گذراندن يک آرمون مانند IIT JEE ... موجب بهبود قابل ملاحظه اي در آينده يک فرد و خانواده اش ميشود. دو دانش آموز با هوش و صفات خصوصيات آموزشي يکسان ممکن است در يک آزمون سخت عملکرد متفاوتي داشته باشند و يک دليل مهم اين تفاوت عملکرد و سطح ,استفاده کانديداها از اطلاعاتي است که آتها تغيير داده اند با ارزش دادن به آن به وسيله برفراري ارتباط مناسب با دانش و خردي که آنها دارند.
اميرحسام رادفر - 24/02/1392
دگرديسي اطلاعات به وسيله مردم
شهروندان: اکثر افرادي که به دگرسازي اطلاعات مي پردازند، شهروندان عادي هستند که آموزش لازم جهت غلبه بر تمامي موانع طبقاتي، عقيدتي، نژادي، زباني و فاصله شهري-روستايي و فقير و غني را ديده اند. بدين ترتيب آن‏ها، سخت‏ترين محدوديت ها را به منظور نيل به اهداف شخصي خود پشت سر مي گذارند و موجبات ارتقاء منزلت اجتماعي خانواده، جامعه و سرزمين خويش را فراهم مي آوردند. ايشان کساني هستند که اطلاعات موجود را در راستاي اهداف شخصي و بالتبع آن ارتقاء رفاه اجتماعي پردازش نموده و دگرگون کرده اند. در برخي موارد، گذرانيدن يک آزمون مانند آزمون ورودي مشترک تکنولوژي موسسات هند، خدمات شهري يا آزمون شايستگي ملي توسط کميته اعطاي ملي، آينده فرد و خانواده اش را به شکل قابل ملاحظه اي بهبود مي بخشد.
دو دانشجو با برخورداري از ضريب هوشي و ويژگي هاي آموزشي يکسان ممکن است نمايش متفاوتي در يک آزمون کليدي داشته باشند. يک دليل عمده‏ي اين تفاوت، ميزان استفاده داوطلبان از اطلاعات در دسترس ايشان و افزودن به ارزش آن از طريق برقراري روابط صحيح با دانش و آگاهي آنان مي باشد.

نام: *  
پست الکترونيک: *  
متن: *  
نظرسنجي - نتيجه (ها)
تا چه اندازه از عملکرد وبگاه صنعت ترجمه در سال 93 رضايت داريد؟



بازدید امروز: 828 - بازدید دیروز: 635 - کل بازدید: 2184615
تمامي حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به سايت صنعت ترجمه ميباشد.
Copyright © 2010-2013 TranslationIndustry.ir, All rights reserved.