TranslationIndustry.ir  
  
پنجشنبه 29 تير 1396
عضويت ...
ايميل:
 
کلمه عبور:
  ثبت نام
  رمز را فراموش کرده ام ...
Skip Navigation Links
دانشسراي ترجمهExpand دانشسراي ترجمه
خدمات ترجمهExpand خدمات ترجمه
تالار گفتگوExpand تالار گفتگو
برگزاري همايشExpand برگزاري همايش
بانک اطلاعاتيExpand بانک اطلاعاتي
کاريابي و تأمين منابع انسانيExpand کاريابي و تأمين منابع انساني
دپارتمان پژوهشExpand دپارتمان پژوهش
دانش و فناوريExpand دانش و فناوري
کتابخانه ديجيتالExpand کتابخانه ديجيتال
نشریهExpand نشریه
خدمات چاپ و نشرExpand خدمات چاپ و نشر
پايگاه اطلاع رساني ترجمهExpand پايگاه اطلاع رساني ترجمه
شوراي علمي صنعت ترجمه
معرفي دفتر کار مجازي مترجمان
کانون آگهي هاي صنعت ترجمهExpand کانون آگهي هاي صنعت ترجمه
حمايت از طرح هاي علمي
مسابقات برخط ترجمهExpand مسابقات برخط ترجمه
مزاياي عضويت-جديد
آگهي هاي استخدامي
لغت روز
لغت: factotum-n
ترجمه: آدم همه کاره، خدمتکار/Fr:factotum
فونتیک:
\fak-TOH-tuhm\
مثال:
Eng:
After graduating from college, Jerry worked for several years as an office factotum.

Fr:
Autant que je puis m`y connaître, Vous êtes factotum de monsieur notre maître. [DESTOUCHES, Le glorieux]
توضيحات:
"همه کارها را انجام بده!" انجام اين دستور سخت است، اما دقيقا همان چيزي است که از يک خدمتکار انتظار مي رود که انجام دهد. اين ترجمه همچنين ترجمه تحت اللفظي از اصطلاح لاتين "factotum" است که برگرفته از کلمات لاتين "facere" ("انجام دادن") و "totum" ("همه چيز") است. در قرن 16اُم، کلمه "factotum" در زبان انگليسي بسيار شبيه به يک نام خانوادگي استفاده ميشد، همراه با نام اشخاص براي بيان شخصيت هايي مانند "ژان مستخدم" (به معناي "ژان که همه کار خانه را انجام ميدهد"). بعد از آن زمان، ديگر لزوما مطلوب نبود که شخصي "خدمتکار" خوانده شود، اين واژه مترادف "meddler" و يا "busybody"(به معناي همه کاره) بود. در حال حاضر اين واژه اغلب براي فردي به کار ميرود که همه کاره ، سودمند و مسئول بسياري از کارهاي مختلف است.
کارگاههاي ترجمه
کارگاه آموزش فن ترجمه تخصصي کتابداري-2
fiogf49gjkf0d
کارگاه آموزش فن ترجمه تخصصي کتابداري-2
جمعه 27 ارديبهشت 1392 - 1:17:49 PM Pdf
  بزرگنمايي:
fiogf49gjkf0d
اين کارگاه به همت اتحاديه انجمن هاي علمي دانشجويي کتابداري ايران (ادکا) در محل پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران و با تدريس آقاي محمدرضا اربابي، مديرعامل موسسه سپهر ترجمان انديشه، برگزار مي شود.

fiogf49gjkf0d

دانش پژوهان محترم لطفا ترجمه هاي خود از متن ذيل را در قالب بخش نظرات شما در ذيل صفحه با ذکر نام و نام خانوادگي ارائه تا بررسي گردد.
ضمناً براي دانلود مقاله کاملي که متن ذيل از آن استخراج شده  روي آيکون آکروبات ريدر کليک نماييد.

METHODOLOGY

A list of 58 daily newspapers of Kashmir obtained from CNS Directory (Appendix I) were surveyed. Out of 58 newspapers only 21 online newspaper (36.20%) were found online. Among the 21 online newspapers, 10 (47.61%) were in English language; 10 (47.61 %) in Urdu and 1 (4.76%) newspaper was in Kashmiri.

Though only 21 (36.2%) newspapers of Kashmir are available online, most of them have adopted social media technologies to some extent with Greater Kashmir, Rising Kashmir and Kashmir Monitor showing full visibility on the selected social media tools.

Despite the fact that vernacular newspapers seem to be quite at the stages of infancy in implementing these technologies, newspapers of Kashmir have begun to embrace new social media concepts on their sites.

 


 نظرات شما
زهرا کرمي - 28/02/1392
فهرستي از 58 روزنامه روزانه کشمير، بدست آمده از کتاب راهنماي (پيوست 1)، مورد بررسي قرار گرفت. از تعداد 58 روزنامه تنها 21 روزنامه آنلاين (36.20%) به صورت آنلاين يافت شدند.در ميان اين 21 روزنامه آنلاين 10 روزنامه (47.61%) انگليسي زبان ، 10 روزنامه (47.61%) اردو زبان و 1 روزنامه (4.76%) به زبان کشميري بودند.
با وجود اينکه تنها 21 روزنامه کشميري آنلاين در دسترس هستند بسياري از آنها تکنيک هاي رسانه هاي اجتماعي را فرا گرفته اند تا حدودي کشمير بزرگ، طلوع کشمير و مخبر کشمير بينش کامل را در ابزار هاي منتخب رسانه هاي اجتماعي نشان دادند.
با وجود اين واقعيت که به نظر مي رسد روزنامه هاي محلي در مراحل ابتدايي اجراي اين فناوري ها هستند،روزنامه هاي کشمير در سايت هايشان شزوع به پذيرش مفاهيم جديد رسانه هاي اجتماعي را کرده اند.
مهناز جعفري - 28/02/1392
روش شناسي
فهرستي از58 روزنامه‏ي روزانه کشمير از راهنماي سي. ان. اس. استخراج و مورد بررسي قرار گرفت. تنها 21 عنوان از 58 روزنامه¬ي ليست مذکور (36.20 درصد)، برخط بودند، از ميان 21 روزنامه برخط، 10 عنوان( 47.61 درصد) به زبان انگليسي، 10 عنوان به زبان اردو (47.61 درصد) و تنها يک عنوان ( 4.76 درصد) به زبان کشميري بود.
اگرچه تنها 21 روزنامه‏ کشمير به شکل برخط در دسترس هستند، اما اکثر آنها تا حدودي از فناوري‏ رسانه‏هاي اجتماعي بهره برده اند. از جمله، سه نشريه‏ي Greater Kshmir2، Rising Kashmir3 و Kashmir Monitor4 که رويت پذيري بالايي را در ابزارهاي رسانه هاي اجتماعي منتخب از خود نشان داده اند.
علي رغم اين واقعيت که به نظر مي رسد روزنامه هاي بومي در مراحل ابتدايي پياده سازي اين فناوري ها قرار دارند، اما روزنامه هاي کشمير مفاهيم رسانه هاي اجتماعي نوين را در وبسايت هاي خود به کار برده اند.
فرينوش جمالي - 28/02/1392
روش شناسي
ليست 58 روزنامه روزانه کشمير از دفترچه راهنماي CNS (Current News Service = خدمات اخبار جاري) (پيوست 1) بدست آمد. از 58 روزنامه، تنها 21 روزنامه آنلاين (20/36%) تأسيس شدند. در ميان 21 روزنامه آنلاين، 10 روزنامه (61/47%) به زبان انگليسي بودند؛ 10 روزنامه (61/47%) به زبان اردو و 1 روزنامه (76/4%) به زبان کشميري بود. با وجود اينکه تنها 21 روزنامه (2/36%) کشمير به صورت آنلاين دسترس پذيرند، بيشتر آنان Rising Kashmir, Greater Kashmir, Kashmir Monitor فناوري رسانه هاي اجتماعي را تا حدي با قابليت ديد کامل برروي ابزار رسانه هاي اجتماعي انتخاب شده پذيرفته اند. با وجود اين واقعيت که به نظر ميرسد روزنامه هاي زبان محلي کاملاً در مراحل ابتدايي تکميل اين فناوري ها باشند، روزنامه هاي کشميري شروع پذيرفتن مفاهيم رسانه هاي اجتماعي جديد را در سايتشان آغازکرده اند.
اسکندريان - 28/02/1392
روش شناسي
ليستي از 58 روزنامه کشميري از پيوست CNS بدست آمده که مورد بررسي قرار گرفتند. از 58 روزنامه، 21 عنوان (2/36 درصد) به صورت آنلاين بودند. از ميان اين 21 روزنامه آنلاين، 10 عنوان (61/47 درصد) به زبان انگليسي بودند؛ 10 عنوان (61/47 درصد) به زبان اردو و يک عنوان (76/4 درصد) به زبان کشميري بودند.
با وجود اينکه فقط 21 روزنامه کشميري به صورت آنلاين در دسترس هستند؛ بيشتر آنها تکنولوژي رسانه‌هاي اجتماعي را قبول کرده‌اند. از اين ميان به نظر مي‌آيد Greater Kashmir، Rising Kashmir و Kashmir Monitor ، نمودي قابل ملاحظه از ابزارهاي رسانه‌اي انتخاب شده، هستند.
علي رغم اينکه اين حقيقت وجود دارد که به نظر مي‌رسد روزنامه‌هاي بومي، گام‌هاي کوچکي در به کارگيري اين تکنولوژي‌ها به کار مي‌گيرند؛ روزنامه‌هاي کشميري شروع به پذيرش مفاهيم رسانه‌هاي اجتماعي جديد در سايت‌هاي خود کرده‌اند
زهرا حسيني - 28/02/1392
روش شناسي
فهرستي از 58 روزنامه روزانه کشميري از فهرست راهنماي CNS1 (پيوست 1) پيمايش شد. از 58 روزنامه فقط 21 مورد (%2/36) برخط تشخيص داده شدند.
از ميان 21 روزنامه برخط، 10 مورد (%61/47) به زبان انگليسي، 10 مورد (%61/47) به زبان اردو و يک مورد (%76/4) نيز به زبان کشميري بودند.
اگرچه فقط 21 روزنامه کشميري به صورت برخط قابل دسترس مي باشند، اما اکثر اين روزنامه ها فناوريهاي رسانه هاي اجتماعي را به برخي حوزه ها متناسب با وسعت و رشد کشمير توسعه داده اند.
کشمير بر ارائه کامل قابليت ديداري ابزارهاي رسانه هاي اجتماعي گزينش يافته نظارت مي کند.
عليرغم اين واقعيت که روزنامه هاي محلي در استفاده از اين فناوري ها نوپا هستند، اما به نظر مي رسد روزنامه هاي کشميري کاربرد مفاهيم رسانه هاي اجتماعي جديد را در سايت هايشان آغاز کرده اند.
1- Center for Neural Science

فاطمه محمودي - 28/02/1392
روش شناسي
ليستي از 58 روزنامه کشميري از فهرست راهنماي سي.ان.اس (پيوست1) بدست آمده که مورد ارزيابي قرار گرفته است. از بين 58 روزنامه تنها 21 روزنامه آنلاين (36.20%) به صورت آنلاين يافت شد. از بين 21 روزنامه آنلاين 10 روزنامه (46.61%) به زبان انگليسي بودند روزنامه (47.61%) به زبان اردو و يک روزنامه (4.67%) به زبان کشميري بود.با وجود اينکه تنها 21 روزنامه کشميري(86.2%) به صورت آنلاين قابل دسترس است ، بيشتر آنها حدي فناوري رسانه هاي اجتماعي را تا پذيرفته اند. براي مثال روزنامه هاي Greater kashmir,Rising kashmir و Kashmir monitor نمود و جلوه بسيار آشکاري از ابزارهاي رسانه هاي اجتماعي انتخاب شده هستند. عليرغم اين واقعيت که به نظر مي رسدکاملا روزنامه هاي بومي در مراحل ابتدائي اجراي اين تکنولوژي ها باشند، روزنامه ها کشميري پذيرش مفاهيم نوين رسانه هاي اجتماعي را بر روي سايت هايشان آغاز کرده اند.
ميترا سيفي - 28/02/1392
فهرستي از 58 روزنامه روزانه کشمير برگرفته از راهنماي CNS مورد برسي قرار گرفت. از اين 58 روزنامه تنها 21 روزنانه ( 36/20%)بصورت برخط ( آنلاين) بودند.و از اين 21 روزنامه 10 روزنامه (47/61%) به زبان انگليسي ، 10 روزنامه (47.61%) به زبان اردو و 1 روزنامه (4.76 ) به زبان کشميري بود.اگر چه فقط 21 (36.2٪) روزنامه کشمير آنلاين در دسترس هستند، بسياري از آنها تا حدودي با فن آوري رسانه هاي اجتماعي هماهنگ شدند از جمله، سه نشريه‏Greater Kashmir2، Rising Kashmir3 و Kashmir Monitor4 r قابليت بالايي را در ابزار رسانه هاي اجتماعي منتخب از خود نشان داده اند. با وجود اين واقعيت
که به نظر مي رسد روزنامه هاي محلي کاملا در مراحل اوليه اجراي اين فن آوري هستند، روزنامه کشمير مفاهيم جديد رسانه هاي اجتماعي را در سايتهاي خود آغاز کرده اند
زهرا لطفي - 28/02/1392
روش شناسي
فهرست بدست آمده از راهنماي سي. ان. اس.، از 58 روزنامه هاي يوميه کشمير، مورد ارزيابي (پيوست شماره 1) قرار گرفت. از 58 روزنامه تنها 21 روزنامه برخط شناسايي شد. از 21 روزنامه برخط، در 10 مورد (47.61) در زبان انگليسي ، 10 مورد (47.61) در زبان اردو و 1 مورد (4.76) روزنامه در کشميري بودند.

هرچند 21 روزنامه‏ کشمير به شکل پيوسته برخط در دسترس هستند، اما بسياري از آنها از فناوري‏ هاي رسانه ‏هاي اجتماعي بهره مي گيرند. من الجمله، Greater Kashmir، Rising Kashmir و Kashmir Monitor که قابليت مشاهده بالايي را در ابزارهاي رسانه هاي اجتماعي منتخب از خود نمايان کرده اند.
باا اين وجود واقعيت اينگونه به نظر مي رسد که روزنامه هاي محلي کاملا در مراحل نخستين پياده سازي اين فناوري ها قرار گرفته اند، روزنامه هاي کشمير مفاهيم جديد رسانه هاي اجتماعي را در وب سايت هاي خود به کار گرفته اند.
مريم احمدخاني - 28/02/1392
روش شناسي
ليستي از 58 روزنامه کشمير به دست آمده از دايرکتوري CNS (پيوست) مورد بررسي قرار گرفتند.از 58 روزنامه تنها 21 روزنامه (36.20٪) آنلاين نمايان شد. در ميان 21 روزنامه آنلاين، 10 مورد 47.61٪ در زبان انگليسي ، 10 مورد 47.61٪در زبان اردو و 1 مورد 4.76٪روزنامه در زبان کشميري بود.اگر چه فقط 21 (36.2٪) روزنامه کشمير به صورت آنلاين در دسترس است، اما اغلب آنها فناوري هاي رسانه اجتماعي را بکار برده اند ، به طوري که روزنامه هاي : Greater Kashmir, Rising Kashmir and Kashmir Monitor استفاده از ابزارهاي رسانه هاي اجتماعي ديده شده است.عليرغم اين واقعيت است که روزنامه هاي محلي کاملا در مراحل ابتدايي رشد به نظر مي رسند .روزنامه هاي کشمير پذيرفتن مفاهيم جديد رسانه هاي اجتماعي را بر روي سايت هاي خود آغاز نمودن
Hasankhani - 28/02/1392
روش‌شناسي
فهرستي از 58 روزنامه کشمير برگرفته از راهنماي سي. ان. اس. (پيوست 1) مورد ارزيابي قرار گرفت. از ميان 58 روزنامه فقط 21 روزنامه آنلاين / برخط (معادل 2/36 درصد) به شکل آنلاين پيدا شد. از 21 روزنامه آنلاين، 10 روزنامه (يعني 61/47 درصد) به زبان انگليسي، 10 روزنامه (61/47 درصد) به اردو و يک روزنامه (76/4 درصد) به زبان کشميري بود.
اگرچه فقط 21 روزنامه کشمير (2/36 درصد) به شکل آنلاين در دسترس هستند، اما اغلب آنها فناوري رسانه‌هاي اجتماعي را تا حدي اتخاذ کرده‌اند. Greater Kashmir, Rising Kashmir and Kashmir Monitor نشان کاملا واضحي از ابزارهاي رسانه‌هاي اجتماعي انتخاب شده است.
با وجود اين واقعيت که به نظر مي‌رسد روزنامه‌هاي محلي در مراحل ابتدايي اجراي اين فناوري‌ها باشند، روزنامه‌هاي کشمير، اجراي مفاهيم جديد رسانه‌هاي اجتماعي را روي سايت‌هاي خود آغاز کرده‌اند.
اميرحسام رادفر - 28/02/1392
روش شناسي
در پژوهش حاضر، فهرستي از پنجاه و هشت روزنامه‏ي کشمير، برگرفته از راهنماي سي ان اس1، مورد بررسي قرار گرفت. تنها بيست و يک عدد از پنجاه و هشت روزنامه مورد اشاره، معادل 36.20 درصد از آنها، برخط تشخيص داده شدند. از ميان بيست و يک روزنامه برخط، ده عدد، 47.61 درصد، به زبان انگليسي، ده عدد، 47.61 درصد، اردو و يک روزنامه نيز به زبان کشميري بود.
اگرچه بيست و يک روزنامه‏ کشمير به شکل پيوسته در اختيار مي باشند، اما اکثر آنها، کم و بيش، از فناوري‏هاي رسانه‏هاي اجتماعي بهره برده اند. از جمله، سه نشريه‏ي Greater Kashmir2، Rising Kashmir3 و Kashmir Monitor4 رويت پذيري بالايي را در ابزارهاي رسانه هاي اجتماعي منتخب از خود نشان داده اند.
علي رغم اين واقعيت که به نظر مي رسد روزنامه هاي بومي کاملا در مراحل ابتدايي پياده سازي اين فناوري ها قرار دارند، روزنامه هاي کشمير مفاهيم رسانه هاي اجتماعي نوين را در وبسايت هاي خود به کار بسته اند.
1. منبع خبري معتبري که به منظور برقراري تراز خبري براي افراد، سازمان هاي خبري و بنگاه هاي خبرپراکني در سال 1998 راه اندازي شد.
2. www.greaterkashmir.com
3. www.risingkashmir.in
4. kashmirmonitor.org
سه ترکي مقدم - 28/02/1392
روش شناسي
ليستي از 58 روزنامه کشمير به دست آمده از راهنماي سي ان اس (پيوست 1) مورد بررسي قرار گرفته است. از اين تعداد روزنامه تنها 21 روزنامه آن لاين (36 درصد) بودند. از ميان 21 روزنامه آن لاين 10 روزنامه (47.61%) به زبان انگليسي ، 10 روزنامه (47.61 %) اردويي و يک مورد (4.7 % )کشميري بود.
اگر چه 21 روزنامه کشمير (36.2 %) به صورت آن لاين قابل دسترس اند اما اغلب آنها فناوري هاي رسانه اجتماعي را بکار برده اند به طوري که در محتواي روزنامه هايي مانند : Greater Kashmir, Rising Kashmir and Kashmir Monitor استفاده از ابزارهاي رسانه هاي اجتماعي ديده شده است.
با وجود اين واقعيت که روزنامه هاي محلي در مراحل ابتدايي اجراي چنين فناوري هايي هستند ولي روزنامه هاي کشمير پذيرش مفاهيم رسانه هاي اجتماعي را براي سايت هايشان شروع نموده اند.

1.راهنماي روان شناسي
طاهره راثي تهراني - 28/02/1392
روش شناسي
يک فهرستي از 58 روزنامه کشميري بدست آمده از خدمات اخبار جاري(سي ان اس) (پيوست 1) بررسي شده بود . ميان 58 روزنامه تنها 21 روزنامه (36.20%) آنلاين يافت شدند. درميان 21 روزنامه ،10 روزنامه (46.61%) به زبان انگليسي ، 10 روزنامه (46.61%) به زبان اردو ، يک روزنامه (4.76%) به زبان کشميري بود.
با وجوديکه تنها 21 روزنامه کشميري (36.2%) به صورت آنلاين در دسترس هستند،بيشتر آنها که فناوري هاي رسانه هاي اجتماعي را اتخاذ کرده اند تاحدي گريتر کشمير ،رايزين کشمير و کشمير مانيتور با ابزارهاي رسانه هاي اجتماعي منتخب کاملاً در معرض ديد قرار مي گيرد.
به رغم اين واقعيت که روزنامه هاي (به زبان) محلي به نظر مي رسد تا اندازه اي در مراحل آغازين به کارگيري اين فناوري ها هستند ، روزنامه هاي کشمير شروع به استفاده از مفهوم رسانه هاي اجتماعي جديد در سايتهايشان کرده اند.
حميده جعفري - 27/02/1392
فهرست 58 روزنامه روزانه کشمير به دست آمده که در راهنماي روانشناسي:دستگاه عصبي مرکزي (cns=central nervous system) (واقع در پيوست 1) مورد تحقيق و بررسي واقع شده است. در ميان بيش از 58روزنامه تنها 21روزنامه (36.20%) پيوسته (درون خطي) يافت شد. از ميان 21روزنامه درون خطي 10مورد (47.61%) به زبان انگليسي،10مورد (47.61%)به زبان اردو و 1مورد (4.76%) به زبان کشميري بود.
با وجود اين که 21روزنامه کشميري (36.2%) به صورت پيوسته در دسترس هستند،اغلبشان فناوري هاي رسانه اجتماعي برخي از حوزه ها را به همراه کشمير پهناورتر، کشمير در حال رشد و نمايشگر کشميري که نشان دهنده قابليت ديد کامل ابزارهاي رسانه اجتماعي منتخب است،پذيرفته اند.
با وجودي که به نظر مي رسد روزنامه هاي بومي، در مرحله طفوليت کامل بکارگيري اين فناوري ها باشند،روزنامه هاي کشمير پذيرش مفاهيم رسانه هاي اجتماعي جديد را از جنبه هاي ديگر آغاز کرده اند.
مليحه طاهري - 27/02/1392
علم اصول
58 روزنامه کشمير که خارج شده از راهنماي cns (پيوست)مورد بررسي قرار گرفت.از اين 58 روزنامه تنها 21 روزنامه (36.20%) آنلاين يافت شد.از اين 21 مجله، 10 مجله (47.61%)به زبان انگليسي، 10 مجله(47.61%) به زبان اردو و امجله (4.76%) به زبان کشمير بود.اگرچه فقط 21 مجله(36.20%) روزنامه هاي کشمير آنلاين در دسترس است، بسياري از آنها تحت کشميير تا حدودي فناوري رسانه هاي اجتماعي را اخذ کردند.ارتقا و نظارت کشمير انتخاب کرده رسانه هاي اجتماعي به عنوان ابزراي براي نشان دادن ميدان ديد کامل.با اين وجود به نظر مي رسد اين واقعيت که روزنامه هاي محلي کشمير در مراحل نوزادي اجراي اين فناوري هستند.روزنامه هاي کشمير در سايت خودمفاهيم جديد از رسانه هاي اجتماعي را آغاز کرده اند.
community network service1.

نام: *  
پست الکترونيک: *  
متن: *  
نظرسنجي - نتيجه (ها)
تا چه اندازه از عملکرد وبگاه صنعت ترجمه در سال 93 رضايت داريد؟



بازدید امروز: 776 - بازدید دیروز: 635 - کل بازدید: 2184563
تمامي حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به سايت صنعت ترجمه ميباشد.
Copyright © 2010-2013 TranslationIndustry.ir, All rights reserved.