TranslationIndustry.ir  
  
پنجشنبه 29 تير 1396
عضويت ...
ايميل:
 
کلمه عبور:
  ثبت نام
  رمز را فراموش کرده ام ...
Skip Navigation Links
دانشسراي ترجمهExpand دانشسراي ترجمه
خدمات ترجمهExpand خدمات ترجمه
تالار گفتگوExpand تالار گفتگو
برگزاري همايشExpand برگزاري همايش
بانک اطلاعاتيExpand بانک اطلاعاتي
کاريابي و تأمين منابع انسانيExpand کاريابي و تأمين منابع انساني
دپارتمان پژوهشExpand دپارتمان پژوهش
دانش و فناوريExpand دانش و فناوري
کتابخانه ديجيتالExpand کتابخانه ديجيتال
نشریهExpand نشریه
خدمات چاپ و نشرExpand خدمات چاپ و نشر
پايگاه اطلاع رساني ترجمهExpand پايگاه اطلاع رساني ترجمه
شوراي علمي صنعت ترجمه
معرفي دفتر کار مجازي مترجمان
کانون آگهي هاي صنعت ترجمهExpand کانون آگهي هاي صنعت ترجمه
حمايت از طرح هاي علمي
مسابقات برخط ترجمهExpand مسابقات برخط ترجمه
مزاياي عضويت-جديد
آگهي هاي استخدامي
لغت روز
لغت: factotum-n
ترجمه: آدم همه کاره، خدمتکار/Fr:factotum
فونتیک:
\fak-TOH-tuhm\
مثال:
Eng:
After graduating from college, Jerry worked for several years as an office factotum.

Fr:
Autant que je puis m`y connaître, Vous êtes factotum de monsieur notre maître. [DESTOUCHES, Le glorieux]
توضيحات:
"همه کارها را انجام بده!" انجام اين دستور سخت است، اما دقيقا همان چيزي است که از يک خدمتکار انتظار مي رود که انجام دهد. اين ترجمه همچنين ترجمه تحت اللفظي از اصطلاح لاتين "factotum" است که برگرفته از کلمات لاتين "facere" ("انجام دادن") و "totum" ("همه چيز") است. در قرن 16اُم، کلمه "factotum" در زبان انگليسي بسيار شبيه به يک نام خانوادگي استفاده ميشد، همراه با نام اشخاص براي بيان شخصيت هايي مانند "ژان مستخدم" (به معناي "ژان که همه کار خانه را انجام ميدهد"). بعد از آن زمان، ديگر لزوما مطلوب نبود که شخصي "خدمتکار" خوانده شود، اين واژه مترادف "meddler" و يا "busybody"(به معناي همه کاره) بود. در حال حاضر اين واژه اغلب براي فردي به کار ميرود که همه کاره ، سودمند و مسئول بسياري از کارهاي مختلف است.
کارگاههاي ترجمه
کارگاه آموزش فن ترجمه تخصصي کتابداري-3
fiogf49gjkf0d
کارگاه آموزش فن ترجمه تخصصي کتابداري-3
يکشنبه 29 ارديبهشت 1392 - 7:56:06 PM
  بزرگنمايي:
fiogf49gjkf0d
اين کارگاه به همت اتحاديه انجمن هاي علمي دانشجويي کتابداري ايران (ادکا) در محل پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران و با تدريس آقاي محمدرضا اربابي، مديرعامل موسسه سپهر ترجمان انديشه، برگزار مي شود.

fiogf49gjkf0d

دانش پژوهان محترم لطفا ترجمه هاي خود از متن ذيل را در قالب بخش نظرات شما در ذيل صفحه با ذکر نام و نام خانوادگي ارائه تا بررسي گردد.
ضمناً براي دانلود مقاله کاملي که متن ذيل از آن استخراج شده  روي آيکون آکروبات ريدر کليک نماييد.

Building the Learning Environment

This section examines the extensive role of the school librarian as administrator. It encompasses the development of policies and procedures, staffing, budgeting, collection development, and advocacy to name a few.  The responsibilities addressed in this section illustrate how the school librarian must establish a school library as a functional program with a solid infrastructure so that the members of the learning community want to come to the library and understand that in the library they will have access to the materials they need to find the information they want.

In order to earn national recognition, a program must demonstrate that “all five standards were met and sufficient evidence was provided to demonstrate that candidates have developed a basic understanding and mastery of key concepts within each standard” (AASL, 2010a, p. 38). Incorporating the 2010 ALA/AASL Standards for Initial Preparation of School Librarians throughout the LIS curriculum allows a program to document how it is preparing quality school librarians.

The lack of a strong research base for school librarian preparation, however, is a concern.  Although preparation has always been based on standards, the proliferation of standards, the need to align national standards with state curriculum frameworks, and the importance of school librarian preparation remaining coherent with LIS education,  has made the question of  how much can be taught of primary importance.

References

ALA/NCATE popup about NCATE. (2010).  Retrieved from http://www.ala.org/ala/mgrps/

divs/aasl/aasleducation/schoollibrary/NCATEPopup.cfm

American Association of School Librarians. (1999).  The planning guide for Information

Power: Building partnerships for learning with school library media program

assessment rubric for the 21st century. Chicago:  AASL.

American Association of School Librarians.  (2007).  Standards for the 21st-century learner.

 

 


 نظرات شما
فرينوش جمالي - 30/02/1392
ساختمان يادگيري فراگير
اين بخش، نقش گسترده کتابدار آموزشگاهي را به عنوان مدير بررسي مي‌کند. توسعه خط‌مشي‌ها و روش‌ها، کارمندگزيني، بودجه‌بندي، توسعه مجموعه، و کمي مدافع نام را در برمي‌گيرد. وظايف نامبرده در اين بخش توضيح مي‌دهد که کتابدار آموزشگاهي بايد يک کتابخانه آموزشگاهي را به عنوان يک برنامه کاربردي با زيربناي محکم برپا کند، آنچنان که اعضاي جامعه يادگيري بخواهند به کتابخانه بيايند و بفهمند در اين کتابخانه به موادي که اطلاعات مورد نياز آن‌ها را دارد دسترسي خواهند داشت.
به منظور کسب تصديق ملي، برنامه‌اي بايد نشان دهد که «تمام پنج استاندارد مطابق با شرايط بودند و براي نشان دادن اينکه داوطلبان از نظر درک پايه و کليد سلطه مفاهيم بدون هر استانداردي پيشرفت کرده‌اند مدرک کافي در دسترس بود. (AASL انجمن امريکايي کتابداران آموزشگاهي، سال2010، ص.38). ثبت استانداردهاي ALA /AASL 2010 براي آمادگي اوليه کتابداران آموزشگاهي سراسر برنامه آموزشي LIS (علوم کتابداري و اطلاع‌رساني) برنامه‌اي به سنديت تصويب مي‌کند که چگونگي کيفيت کتابداران آموزشگاهي را تدارک مي‌بيند.
فقدان تحقيقات علمي بنيادي براي آماده‌سازي کتابداران آموزشگاهي، هنوز يک نگراني است. اگرچه آماده‌سازي، هميشه با استانداردها پايه‌ريزي شده است، ازدياد استانداردها، نياز به تطبيق با استانداردهاي ملي در چارچوب برنامه آموزشي، و اهميت آماده‌سازي کتابداران آموزشگاهي، باقيمانده ارتباط منطقي با آموزش LIS، سوال مهم مقدماتي «چه تعداد مي‌توانند بياموزند» را مطرح کرده است.
hosseini - 30/02/1392
ايجاد محيط يادگيري
اين بخش به نقش گسترده کتابداران آموزشگاهي به عنوان مجري مي پردازد. اين امر دربردارنده گسترش خط مشي ها، روش هاي اجريي، کارکنان، بودجه، توسعه مجموعه و حمايت از نام آن مجموعه مي باشد.
اين بخش مسئوليت هاي مخاطبان را نيز توضيح مي دهد. اينکه چگونه کتابدار آموزشگاهي مي بايست کتابخانه آموزشگاهي با برنامه اي کاربردي همراه با زيرساختي مستحکم ايجاد کند تا اينکه، اعضاي جامعه يادگيرنده بخواهند به کتابخانه مراجعه کنند و اين نکته را دريابند که، آنها در کتابخانه به مطالبي دسترسي که نياز دارند، دسترسي خواهند داشت و اطلاعاتي را که مي خواهند يافت.
به منظور کسب شناخت ملي مي بايست برنامه اي نشان دهد که که پنج استاندارد معرفي شده و شواهد کافي ارائه شده اثبات مي کند که، داوطلبان درک اوليه و تسلط شان بر مفاهيم کليدي را مطابق با استاندارد توسعه داده اند.

تلفيق استانداردهاي 2010 ALA/AASL با برنامه آموزشي رشته کتابداري و اطلاع رساني به منظور آماده سازي مقدماتي کتابداران آموزشگاهي برنامه اي را جهت مستندسازي ارائه مي کند.اينکه چگونه آن تلفيق موجب آماده سازي کامل کتابداران آموزشگاهي مي شود.
هرچند فقدان پژوهشي قابل اطمينان بر پايه آماده سازي کتابداران آموزشگاهي امر مهمي است.
آماده سازي هميشه مبتني است بر استانداردها، توسعه آنها، همساني استانداردهاي ملي به همراه تعيين چارچوب برنامه آموزشي. همچنين اهميت آماده سازي کتابدار آموزشگاهي مرتبط با رشته کتابداري و اطلاع رساني اين سوال را مطرح کرده است که چه ميزان آموخته هاي اوليه مي تواند مهم باشد.


زهرا لطفي - 30/02/1392
ساختن محيط يادگيري
در اين بخش، نقش گسترده کتابداران آموزشگاهي، مشتمل بر توسعه سياست ها و روندها، کارکنان، بودجه، گسترش مجموعه، حمايت و غيره، به عنوان مدير مورد بررسي قرار مي گيرد.
مسئوليت هاي بيان شده در اين بخش مشخص مي کند که کتابدار آموزشگاهي چگونه کتابخانه اي ايجاد نمايد که به عنوان يک برنامه عملياتي با زيرساختي مستحکم ، اعضاي جامعه يادگيرنده را به منابع مورد نياز خود جهت يافتن اطلاعات مورد نظر رهنمون سازد.

با توجه به استانداردهاي 2010 انجمن کتابداري امريکا و انجمن امريکايي کتابداران مدارس، براي آمادگي ابتدايي کتابداران آموزشگاهي از طريق دوره آموزشي کتابداري، چگونگي ثبت توسط کتابداران آموزشگاهي را براي يک برنامه آماه مي سازد.

در هر صورت، نبود آمادگي کتابداران آموزشگاهي بعنوان يک معظل به حساب مي آيد. اگرچه، آمادگي هميشه بر اساس استانداردها بوده است، تکثر استانداردها، نياز به استانداردهاي ملي مطابق با چارچوب هاي برنامه آموزشي بومي و اهميت آمادگي کتابدار مدرسه مرتبط با آموزش کتابداري و اطلاع رساني، اين سئوال را مطرح کرده است که اهميت اوليه به چه ميزان قابل تدريس است.
زهرا کرمي - 30/02/1392
ايجاد محيط يادگيري
در اين بخش نقش گسترده کتابداران مدرسه به عنوان مدير بررسي مي شود.اين نقش در برگيرنده سياست ها و روش هاي توسعه، نيروي انساني،بودجه،توسعه مجموعه و حمايت مي باشد.مسئوايت مورد خطاب در اين بخش مشخص مي کند کتابدار مدرسه چگونه بايد کتابخانه مدرسه را به عنوان يک برنامه کاربردي با زير ساخت هاي فوي ايجاد کند.به طوري که اعضاي جامعه يادگيرنده وقتي بخواهند به کتابخانه مراجعه کنند بدانند در آنجا به مواردي که نياز به يافتن اطلاعات دارند دسترسي خواهند داشت.
به منظور شناخته شدن در سطح ملي، بايد ثابت شود که در برنامه همه ي 5 استاندارد وجود دارد و شواهد کافي فراهم شود براي نشان دادن اينکه درک اوليه داوطلبان رشد يافته و به مفاهيم کليدي درون هر استانداردي تسلط پيدا کرده اند.
(AASL, 2010a, p. 38).
ترکيب استاندارد هاي ALA/AASL در سال 2010براي آمادگي اوليه کتابداران اجازه مي دهد در سراسر برنامه درسي کتابداري و اطلاع رساني يک برنامه کيفيت آمادگي کتابداران مدرسه مستند شود…
در هر حال عدم وجود يک مرکز قوي تحقيقاتي براي آماده سازي کتابداران جاي نگراني دارد ،اگرچه هميشه آمادگي بر پايه استانداردها ، تکثير استانداردها ،نياز به هم تراز نمودن استاندارد ها با برنامه درسي دولتي، و اهميت انسجام حفظ آمادگي کتابدار مدرسه با آموزش کتابداري و اطلاع رساني ،اين سوال را ايجاد کرده که تدريس اوليه تا چه حد مي تواند اهميت داشته باشد
مهناز جعفري - 30/02/1392
ساختن محيط يادگيري
در اين قسمت، نقش گسترده کتابداران مدارس شامل بر توسعه سياست ها و روندها، کارکنان، بودجه، گسترش مجموعه، حمايت و غيره، به عنوان مدير مورد بررسي قرار مي گيرد. مسئوليت هاي ذکر شده در اين قسمت مشخص مي کند که چگونه کتابداران مدارس مي بايستي کتابخانه اي ايجاد نمايد که به عنوان يک برنامه عملياتي با زيرساختي مستحکم، اعضاي جامعه يادگيرنده را به منابع مورد نياز خود جهت يافتن اطلاعات مورد نظر رهنمون سازد.
درج استانداردهاي 2010 انجمن کتابداري امريکا و انجمن امريکايي کتابداران مدارس، جهت آمادگي مقدماتي کتابداران مدارس با دوره آموزشي کتابداري، امکان ثبت چگونگي مهيا شدن کتابداران مدرسه را براي يک برنامه فراهم مي آورد.
بهرحال، فقدان بنيان پژوهشي محکم براي آمادگي کتابداران مدرسه يک دغدغه است. اگرچه، آمادگي هميشه بر اساس استانداردها است، تکثر استانداردها، نياز به استانداردهاي ملي مطابق با چارچوب هاي برنامه آموزشي بومي و اهميت آمادگي کتابداران مدرسه مرتبط با آموزش کتابداري و اطلاع رساني، اين سئوال را مطرح کرده است که اهميت اوليه تا چه حدي قابل تامل است؟
سه ترکي مقدم - 30/02/1392
ايجاد محيط يادگيري
پژوهش حاضر به بررسي نقش کتابدار آموزشگاهي در جايگاه يک مدير مي پردازد.گستره اي از سياستگذاري ها و فرايندها ، کارگزيني ، بودجه بندي ، مجموعه سازي و موارد ديگر از اين دست موارد هستند. مسئوليت هاي ذکر شده در اين پژوهش، چگونگي ايجاد کتابخانه آموزشگاهي توسط کتابدار را به عنوان يک برنامه کارکردي با ساختاري منفعل به تصوير مي کشد آنچنان که جامعه يادگيرنده مي خواهند به کتابخانه بيايند و اينکه بدانند در آنجا به منابع اطلاعاتي خود دست خواهند يافت.
جهت کسب شناخت ملي ، يک برنامه بايستي اثبات کند که "هر پنج استاندارد با هم در نظر گرفته شده است و مدارک کافي براي اثبات اينکه کانديدها يک فهم بنيادي را توسعه داده است و تسلط بر مفاهيم کليدي در هر استاندارد (AASL, 2010a, p. 38).يکپارچگي استانداردهاي اي. ال. اي /اي. اي . ال براي کتابداران آموزشگاهي ابتدايي از طريق برنامه آموزشي ليز برنامه اي است که اجازه ميدهد براي مستند کردن اين که چطور مي توان کتابداران آموزشگاهي با کيفيت راآموزش داد. تا کنون پژوهشي بنيادي درباره آموزش کتابدار آموزشگاهي صورت نگرفته است و اين خود نگران کننده است.
اگرچه اصولا آماده سازي و تهيه بر استانداردها بنياد نهاده شده است ولي رشد قارچ وار استانداردها نياز به ايجاد استاندارد هاي ملي همراه با چارچوب هاي برنامه آموزشي ايالتي را دو چندان مي کند. تداوم انسجام وار آموزش کتابدار آموزشگاهي تحت آموزش ليز اين سئوال را ايجاد کرده است که تا چه اندازه مي توان آموخت از اهميت اوليه برخوردار است.
Hasankhani - 30/02/1392
ايجاد محيط يادگيري
اين بخش به بررسي نقش گسترده کتابداران مدرسه به عنوان مدير مي‌پردازد. نقش‌هايي مانند توسعه سياست‌ها و رويه‌ها، نيروي انساني، بودجه، توسعه مجموعه، پشتيباني و مانند آن. مسئوليت‌هاي ذکر شده در اين بخش نشان مي‌دهد که چگونه کتابدار مدرسه بر اساس يک برنامه عملياتي محکم، بايد کتابخانه‌اي تاسيس کند که اعضاي جامعه يادگيري بخواهند به کتابخانه بيايند و بفهمند که به منابع مورد نياز خود در کتابخانه دسترسي خواهند داشت.
براي شناخته شدن در سطح ملي، يک برنامه بايد ثابت کند که همه 5 استاندارد به کار رفته و مدرک معتبر ارائه شده تا نشان دهد که کانديداها درک اوليه و تسلط بر مفاهيم کليدي هر استاندارد را توسعه داده‌اند (A A S L, 2010a, p. 38) . ادغام استانداردهاي 2010 انجمن کتابداري آمريکا و انجمن آمريکايي کتابداران مدارس، براي آمادگي اوليه کتابداران مدارس از طريق برنامه آموزشي دوره کتابداري ، امکان ثبت برنامه‌اي براي آماده‌سازي کيفي کتابداران مدارس را فراهم مي‌کند.
به هر حال نبود يک پايگاه پژوهشي محکم براي آماده‌سازي کتابداران مدرسه جاي نگراني دارد. اگرچه آماده‌سازي هميشه بر اساس استانداردها بوده است، زياد بودن استانداردها، نياز به استانداردهاي ملي با چارچوب‌هاي برنامه درسي دولت و اهميت آماده‌سازي کتابدار مدرسه مرتبط با آموزش کتابداري و اطلاع‌رساني، اين سوال را ايجاد کرده که اهميت تدريس چقدر مي‌تواند باشد.
References
ALA/NCATE popup about NCATE. (2010). Retrieved from http://www.ala.org/ala/mgrps/
divs/aasl/aasleducation/schoollibrary/NCATEPopup.cfm
American Association of School Librarians. (1999). The planning guide for Information
Power: Building partnerships for learning with school library media program
assessment rubric for the 21st century. Chicago: AASL.
American Association of School Librarians. (2007). Standards for the 21st-century learner

حميده جعفري - 30/02/1392
ساخت محيط آموزشي
اين بخش نقش گسترده‌ كتابدار مدرسه به عنوان مدير را مورد بررسي قرار مي‌دهد. اين نقش، توسعه خط‌مشي‌ها، كارمندگزيني، بودجه بندي، مجموعه‌سازي و پشتيباني را در برميگيرد. مسئوليت‌هاي مذكور در اين بخش تشريح مي‌كند كه كتابدار مدرسه چگونه مي بايست كتابخانه آموزشي را به عنوان برنامه‌اي اصولي با زيربنايي ثابت و يكپارچه ايجاد كند به طوري كه اعضاي انجمن يادگيري نيازمند مراجعه به كتابخانه شوند و دريابند كه در كتابخانه به محصول موردنظر خود دسترسي خواهند داشت و اطلاعات مورد نياز خويش را مي‌يابند.
به منظور دستيابي به بازشناخت ملي، يك برنامه مي بايست اثبات كند كه تمامي اين پنج استاندارد اعمال گرديده و شواهد كافي جهت اثبات فراهم آمده تا داوطلبان توافق نظر و تسلط مقدماتي بر مفاهيم كليدي هر استاندارد را ايجاد كرده و يا توسعه بخشند (انجمن امريكايي كتابداران مدارس ، 2010، ص. 38)
درآميختن استانداردهاي انجمن كتابداري امريكا يا انجمن امريكايي كتابداران مدارس به منظور تمهيد مقدماتي كتابداران مدارس توسط دوره تحصيلي علوم كتابداري و اطلاع‌رساني برنامه اي را جهت سنديت بخشي به چگونگي آماده‌سازي كتابداران مدارس با كيفيت اعطا و تصويب مي‌كند.
فقدان زيرساخت پژوهشي منسجم براي تمهيد كتابداران مدارس هنوز هم مسئله مهمي است. گرچه تمهيد همواره مبناي استاندارد است، اما ازدياد استانداردها نيز مستلزم تنظيم استانداردهاي ملي منسجم منتسب به چهارچوب دوره تحصيلي و اهميت آماده‌سازي كتابدار مدرسه مرتبط با آموزش علوم كتابداري و اطلاع‌رساني است كه همچنان به قوت خود باقي مي ماند و پرسش اهميت اوليه توانمندي آموزشي را بوجود آورده است.
. (AASL, 2010a, p. 38)
. ALA/AASL (American library Association / American Association of school librarians)
. LIS (Library & information sciences)
طاهره راثي تهراني - 30/02/1392
ساخت محيط آموزشي
اين بخش، نقش گسترده کتابدار آموزشگاهي را به عنوان مدير بررسي مي کند. تعدادي از اين نقش ها شامل توسعه خط مشي ها و رويه ها، کارگزيني ،برنامه ريزي هاي مالي ، توسعه مجموعه و حمايت مي شود.مسئوليت هاي بيان شده در اين بخش نشان مي دهد چگونه کتابدار آموزشگاهي بايد يک کتابخانه آموزشگاهي را به منزله يک برنامه کارکردي با يک زيرساخت مستجکم داير کند. به دليل اينکه اعضاي جامعه آموزشي به کتابخانه خواهند آمد و مي دانند که در کتابخانه آنها به منابع دست خواهنديافت و آنها لازم است اطلاعاتي که مي خواهند را بيابند.
براي اينکه در سطح ملي شناخته شود يک برنامه بايد ثابت کند که " به همه پنج استاندارد پرداخته شده است و مدارک کافي بايد تهيه کند براي اثبات اين که نامزدها درک اساسي و تسلط بر مفاهيم کليدي در هر استانداردي را توسعه داده اند".( 38صAASL,2010a,) .ادغام استانداردهاي اي. ال.اي و اي. اي. اس .ال . در 2010 براي آمادگي اوليه کتابداران آموزشگاهي در سراسر برنامه تحصيلي کتابداري و اطلاع رساني به يک برنامه اجازه مي دهد تا چگونگي آماده کردن کتابداران آموزشگاهي ماهر را مستند کند .
فقدان يک زيرساخت تحقيقاتي قوي براي آمادگي کتابداران آموزشگاهي هرچند نگران کننده است. گرچه آمادگي هميشه بايد بر اساس استاندارد باشد . اما با زيادشدن استانداردها ، نياز به همتراز کردن استانداردهاي ملي با چارچوب برنامه تحصيلي دولتي دارد. و اهميت آمادگي کتابداران آموزشگاهي در ارتباط با آموزشهاي کتابداري و اطلاع رساني باقي مانده است. و باعث اهميت اين سوال شده است که آموزش اوليه تا چه حد ميتواند باشد
رادفر - 30/02/1392
ساختن محيط يادگيري
در اين بخش، نقش گسترده کتابداران مدارس، مشتمل بر توسعه سياست ها و روندها، کارکنان، بودجه، گسترش مجموعه، حمايت و غيره، به عنوان مدير مورد بررسي قرار مي گيرد.
مسئوليت هاي ذکر شده در اين بخش مشخص مي کند که چگونه کتابدار مدرسه مي بايد کتابخانه اي ايجاد نمايد که به عنوان يک برنامه عملياتي با زيرساختي مستحکم ، اعضاي جامعه يادگيرنده را به منابع مورد نياز خود جهت يافتن اطلاعات مورد نظر رهنمون سازد.
.........
گنجاندن استانداردهاي 2010 انجمن کتابداري امريکا و انجمن امريکايي کتابداران مدارس2، جهت آمادگي مقدماتي کتابداران مدارس از طريق دوره آموزشي کتابداري، امکان ثبت چگونگي مهيا شدن کتابداران مدرسه را براي يک برنامه فراهم مي آورد.
1. انجمن امريکايي کتابداران مدارس، 2010، صفحه 38
2. 2010 ALA/AASL
...........
در هر صورت، فقدان يک بنيان پژوهشي محکم براي آمادگي کتابداران مدرسه يک دغدغه به شمار مي رود. اگرچه، آمادگي هميشه بر اساس استانداردها بوده است، تکثر استانداردها، نياز به استانداردهاي ملي مطابق با چارچوب هاي برنامه آموزشي بومي و اهميت آمادگي کتابدار مدرسه مرتبط با آموزش کتابداري و اطلاع رساني، اين سئوال را مطرح کرده است که اهميت اوليه به چه ميزان قابل تدريس است.

نام: *  
پست الکترونيک: *  
متن: *  
نظرسنجي - نتيجه (ها)
تا چه اندازه از عملکرد وبگاه صنعت ترجمه در سال 93 رضايت داريد؟



بازدید امروز: 841 - بازدید دیروز: 635 - کل بازدید: 2184628
تمامي حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به سايت صنعت ترجمه ميباشد.
Copyright © 2010-2013 TranslationIndustry.ir, All rights reserved.